Akumulator - ile powinien wytrzymać ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    #26
    mój słabł powoli po 8 latach. Ori była Varta wstawiona, taki spory, bo klekot. Nie wiem czy następca już wymienił, ale podejrzawam, że tak....poprostu po 2-3 nocach na zimnych słabo już działał. Ale 8-9 lat to niezły wynik. Ori aku zauważyłem dłużej wytrzymują, niż te wstawiane jako drugi.

    Komentarz

    • wesol
      Rider
      • 2008
      • 689

      #27
      kiedys kiedys jak bylem maly ojciec mi mowil tak: Aku rozladowany czesciowo lub gleboko sie zasaircza. Jak sie zasiarcza to blokuja sie na plytach powierzchnie i spada efektywnosc akumulatora. Takze dla akumulatora nei tyel sama praca jest ze tak powiem niszczaca tylko to ze po skozystaniu z pradu nie oddalismy jego do akumulatora. Akumulatora juz wyeksploatowanego nie da sie juz naprawic niestety. Kiedys ojciec mi mowil ze plyty sie zasiarczają i sie obsypują. Jelsi by rozebral aku, oczyscil plyty i calosc zlozyl zalal nowym elektrolitem to najprawdopodobniej akumulator by odzyskal swoja switnosc przynajmniej w 90%.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz

      • zadariusz1
        Rider
        • 2011
        • 543
        • Octavia III (5E3)
        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

        #28
        Mój pierwszy ori wytrzymał 4 lata, a auto garażowane i w zimę w Austrii postał 2 doby bez ruszania i kable mnie uratowały,drugi ori montowany w ASO wytrzymał 33 miesiące i niestety padł (sprawdzona cała instalacja i niestety to wina aku nie auta),teraz mam Centrę Futurę i zobzczymy ile pociągnie

        Komentarz

        • wesol
          Rider
          • 2008
          • 689

          #29
          no jak future to raczjre sam sie porsisz oto zeby dlugo nei psomigal.
          Poza tym moglbys podac co to znaczy ze instalacja sprawdzona. Podaj wartosci uplywnosci pradu z auta plus to ile robisz km jednorazowo. ile razy dizennei auto odpalasz i gasisz itd.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz

          • sebastian7905
            RS
            • 2009
            • 3488
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #30
            no to mój wytrzymał u mnie 6 lat (potem jeszcze 3 u teścia w benzynce ) ja po wymianie miałem roczną centrę futura (pozostałość po sprzedaży busa) przez 3 lata ,więc ta w sumie wytrzymała 4 lata ,a teraz mam Vartę zobaczymy jak ta sie sprawdzi
            Sebastian
            Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
            Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
            Była Black ELEGANCE by sebastian7905
            Wczasy nad morzem - klik

            Komentarz

            • paulob1
              Rider
              • 2008
              • 470
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #31
              wesol, odnośnie Twojej pierwszej wypowiedzi na tej stronie- mojemu akumulatorowi leci już7my rok (od nowości) i od samego początku co 2 miesiące był podładowywany.
              Mam nadzieję, że jeszcze aktualną zimę wytrzyma.
              Dziś jest w Kraku -15 stopni. Ciekawe, czy jutro auto odpalę..heh...

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #32
                benzyniak nie jest mocno wymagajacy ale to juz wynik tak czy siak w obecnych czasach juz zadowalajacy. Elektryke i elektronike zawsze lubiłem. Do dzis cos tam sobei dlubie od czasu do czasu w piwnicy. Z dwóch akumulaotrow polaczonych szeregowo mam spawarke do pracy w terenie. Mam miga ale na dzialce nie mam pradu bo daleko do cywilizacji a zabierac miga i odpalac i wozic razem z agregatem dosc duzym to troszke kiepska sprawa. Tak pospawac brame, plot to jak znalazł. Do tego na pradzie sptalym sie dosc ładnie spawa i jak sie uprze to i alu conieco mozna cheftnąć. Takie jakies przeróbki elektryczne w aucie tez lubie wdrazac.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • oculus
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 228

                  #33
                  Przeczyściłem klemy i siódmy rok chodzi jak nowy
                  Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                  Komentarz

                  • vaz
                    Elegance
                    • 2010
                    • 799
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Mój fabryczny ma 5 lat, na razie działa bezproblemowo. W okresie zimowym kilka razy doładowywałem go prostownikiem impulsowym zachowawczo a potem w trybie konserwującym pamiętając, że akumulator nawet trochę niedoładowany szybciej się zasiarcza. Z moich obserwacji z okresu zimowego wynika, że odpalenie zimnego silnika, włączenie nagrzewnicy elektrycznej, świateł mijania, radia i przejazd około 20 km w mieście skutkuje ujemnym bilansem energetycznym dla akumulatora. Stąd właśnie pomysł o doładowywaniu akumulatora.
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz

                    • andrzej1962
                      L&K
                      • 2010
                      • 1306
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      #35
                      Temat powinien brzmieć chwalimy swoje aku a nie ile ma wytrzymać. Tez się nad tym zastanawiałem, bo mi mój z 2007 czyli 8 lat odmówił posłuszeństwa ale się okazało, że pomogłem bo zostawiłem włączoną kam na trzy dni. A że jeżdżę na raczej krótkich dystansach aku nie ma szans się dobrze podładować. Po podniesieniu prostownikiem nadal korzystam z niego chociaż po naładowaniu zielonego oczka w aku nie widziałem. O dobrej kondycji upewniło mnie sprawdezenie miernikiem (ponad 12V) a przy odpalaniu motoru nie spadł poniżej 10.

                      Komentarz

                      • wesol
                        Rider
                        • 2008
                        • 689

                        #36
                        napiecie mierzone bez obciazenia to tylko sila elektromotoryczna. Wystarczy sobie spiac szeregowo ze 22 cytryny z wbitymi gowozdziami naprzemiennie miedzianym i stalowym i tez bedzie okolo 12V na mierniku. Napiecie tonapiecie ale ile amper moze dac takei źródło pradu?? Pomiar napiecia juz przy kreceniu rozrusznikiem to tak to juz pomiar wiele mowiacy. przy kreceniu jak jest okolo 10-11V to aku sprawny i powienien odpalac auto bez problemu. Jelsi juz jest 9.5V czy mniej to juz kibel i w zime to nie da rady.

                        Szczerze watpie by akumulator jakikolwiek wytrzymal wiecje jak 8 czy 10 lat jak auto lat ana malych dystansach i garazowane pod chmurką.
                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                        Komentarz

                        • oculus
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 228

                          #37
                          Dzisiaj pierwszy raz musiałem użyć kabli rozruchowych. Stał pod chmurką przez weekend, a trochę przymroziło. Rok temu nie kupiłem nowego aku, to może teraz będę musiał. Na razie wjechał do garażu i ładuje się c-tekiem. Może jeszcze pożyje.
                          Co do tematu, to w aucie jeżdżącym po mieście krótkie odcinki 3 lata można uznać za normę.
                          Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                          Komentarz

                          • hsw
                            Classic
                            • 2013
                            • 30

                            #38
                            U mnie oryginał. Auto z 2007r przbieg 141kPLN (oryginał).
                            Wczoraj i dziś przy -12 st.C bez problemu zapalił.
                            Większy problem z zapalaniem mam na ciepłym silniku :-(.

                            Jaką baterię polecacie do bxe?
                            wymiary/moc/producent?

                            Komentarz

                            • himi
                              L&K
                              • 2013
                              • 1115
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                              #39
                              Moja O2 FL 2.0 TDI 2011 rok, 154.000 przebiegu, oryginał. Auto garażowane z dodatnią temperaturą zawsze. Aku działa świetnie.
                              Żony Fabia II z 2010 roku, aku fabryka- padł w sobotę. Przebieg 118.000 km. Po podładowaniu 1,5 h niskim napięciem, zakręcił spokojnie, ale uzałem że czas zmienić bo żonie prostownika w bagażnik nie będę dawał. Auto stoi pod wiatą przy domu. W miejscu pracy żony - pod chmurą. Zastąpiłem go Bannerem Pro 63Ah.

                              Komentarz

                              • Zenjo
                                Classic
                                • 2015
                                • 7

                                #40
                                Zamieszczone przez hsw
                                U mnie oryginał. Auto z 2007r przbieg 141kPLN (oryginał).
                                Wczoraj i dziś przy -12 st.C bez problemu zapalił.
                                Większy problem z zapalaniem mam na ciepłym silniku :-(.

                                Jaką baterię polecacie do bxe?
                                wymiary/moc/producent?
                                Miałem to samo.
                                Wymień aku, znikną problemy na ciepłym.
                                Za wczesnie na polecanie. Wybrałem najtańsze z allegro jak najbliżej domu, gdyby padł.
                                2 lata gwar zawsze jest, pewnie wytrzyma dalsze 2, potem moge kupic nastepny za 2 stówy. Byle nie z tesco.

                                Komentarz

                                • himi
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1115
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                  #41
                                  Gwarancja na aku to taka trochę wiara w krasnoludki. Nie znam przypadku honorowania gwarancji. Zawsze jest wina użytkownika, najczęściej zasiarczenie. Nie kupować za dużych, bo się nie doładuje, jak pisał kolega, zasiarczy i szmelc.

                                  Komentarz

                                  • gizmus2006
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 17

                                    #42
                                    8 lat. 100kkm oryginał Varty.

                                    Odnośnie gwarancji różnie to bywa i chyba od sprzedawcy to zależy. Jak kupiłem Bosha S5 to w książeczce było, żeby mu przeglądy robić. Przez 3 lata chodził ok potem sprzedałem auto - nie było problemów.
                                    Mój tata kupił aku to ciągnika( który notorycznie rozładowywał wszystko co mu się podłączyło bo wada w instalacji) i oddał na gwarancję... wzięli bez problemu.

                                    Komentarz

                                    • czto
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 546
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #43
                                      1. Aku Skody padł po 23 miesiącach,
                                      2. Aku Skody padł po 10 miesiącach,
                                      3. Centra futura już pada po 3 latach.

                                      Czas na Varte :lol:
                                      2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                      2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                      2009 Renault Clio MTV 1.4
                                      2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                      2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                      Komentarz

                                      Pracuję...